Tratamente

Fiecare tratament este efectuat cu aparatura performanta si cu materiale premium

Un tratament de canal este necesar atunci cand o carie este profunda si a afectat camera pulpara a dintelui si este necesara scoaterea nervului.

Simptome:

•       - sensibilitate la cald/rece/dulce

•       - durere pulsatilă sau spontană cu iradiații pe gât, nas, ochi, ureche

•       - umflătură în apropierea unuia dintre dinți

•       - schimbare de culoare a dintelui

•       - durere la mușcătură

Tratamentul endodontic constă în extirparea nervului și obturarea canalelor radiculare.În momentul în care înăuntrul dintelui se infiltrează printr-o carie sau un tratament efectuat necorespunzător, bacterii și microbi din saliva, acestea ajung la nerv și încep sa-l atace. Odată nervul afectat, începe să se descompună cauzând dureri puternice și inflamații.

Tratamentul endodontic începe în primul rând prin realizarea unei radiografii. Dintele afectat este izolat cu diga, apoi este curățat. Pentru ca rata de succes să fie cât mai mare este recomandata utilizarea microscopului. Tratarea dinților pe canale poate fi o procedură migăloasă dar mult mai ușor de realizat cu ajutorul microscopului endodontic deoarece oferă o imagine mult mai detaliată asupra zonei de intervenție. Acest lucru înseamnă că medicul poate observa tot ce nu se poate vedea cu ochiul liber.

Așadar sunt șanse mult mai mari de a salva un dinte care în mod normal ar fi trebuit extras tocmai din cauza faptului că medicul nu avea posibilitatea de a trata ceea ce nu putea vedea.

Obturarea se face prin umplerea canalelor radiculare. În unele cazuri poate fi nevoie de un pivot și chiar de refacerea părții coronare, prin aplicarea unei coroane din ceramica.

Deseori pacienții incurca tratamentul cu retratamentul endodontic și invers. Retratamentul endodontic este reluarea tratamenului care prima dată a eșuat din diverse motive.

Amanarea unui astfel de tratament poate conduce la dureri constante si degradarea dintelui in totalitate, impunandu-se extractia dintelui.  Lipsa unui dinte ii afecteaza si pe dintii vecini, care vor migra  daca nu se reabiliteaza zona printr-un implant dentar.

In cazul in care durerea este deja instalata, prima etapa este extirparea nervului ( devitalizarea dentara) si ulterior obturarea canalelor. Pentru ca sa ne asiguram de reusita tratamentului, in cazul fiecarui pacient folosim microscopul endodontic si aparatura auxiliara performanta.  Prin aplicarea unui pivot de fibra de sticla si o coroana dentara ( daca structura dintelui este distrusa in proportie de peste 50%).

Prin aceste etapa asiguram functionarea si estetica dintelui la fel ca a dintelui natural.

Dupa tratament, pacientul nu va simti nici o diferenta, poate sa manance la fel ca inainte, pastrand aceeasi igiena orala.